Türkçe Bölümler > Genel Tartışma

Müşteri sadakat uygulamaları

<< < (3/4) > >>

emre:
Özer burada güzel olan şey bu örnek değil. Asıl güzel olan şey SambaPOS'da aslında ön ödemeli kart takibi diye bir özellik olmaması. Yapmaya çalıştığımız şey bir ticari faaliyeti tanımlayabileceğimiz bir altyapı geliştirmek. Eğer başka arkadaşlarımız da farklı fikirler paylaşırlarsa bu fikir parçalarını bir araya getirerek enteresan uygulamalar geliştirmemiz mümkün.

Henüz programın betasını çıkarmadığım için istediğim gibi altyapı değişiklikleri yapabiliyorum ancak beta çıktıktan sonra bu kadar rahat olamayacağız çünkü yapacağımız değişikliklerin programı kullanan kişilerin sistemini bozmaması gerekecek.

Bu nedenle beta çıkmadan önce olabildiğince çok kişinin fikirlerini paylaşması iyi olur. Sistemi farklı açılardan da değerlendirmiş oluruz.

Hala bilmeyen varsa günlük V3 sürümlerine http://212.175.16.100:8081/ adresinden ulaşıyorsunuz. Login as Guest diyerek giriş yapıyorsunuz ve tablodaki Artifacts sütununun yanındaki küçük oka tıklayıp en son üretilen sürümü indiriyorsunuz. Burada hemen her gün yeni bir sürüm otomatik olarak derlenmektedir.

ÇOK ÖNEMLİ
Alpha sürümleri geriye uyumlu değildir. Yani veritabanında bir değişiklik varsa silip veritabanını baştan oluşturur. Bu nedenle beta sürümü çıkana kadar aktif restoran ortamında kullanılmaması gerekmektedir.



Hadi SambaPOS camiası. Biraz hareket, projeye biraz katkı lütfen. İstatistiklerden görüyorum foruma hergün 200-300 kişi giriyor. Eğer bu hareketsizlik devam ederse gereksiz işlerle uğraştığımı düşünmeye başlayacağım. Ne istiyorsanız söyleyin de yapalım :) Daha ne deyim.

ardakose:
Selamlar SambaPos ailesi. Öncelikle özür dilerim, dükkana bir akvaryum koyma planım vardı onu gerçekleştirirken forumu biraz ihmal ettim. Ama her çıkan sürümü indirip yenilikleri denedim. Ancak utanarak şunu itiraf etmeliyimki v3 ün çalışma prensibini henüz tam anlamıyla kavrayamadım=)

Emre Bey örnekkte verdiğiniz ön ödeme sistemi muhteşem bence. Benim işyerim için pek uygun olmasada sürekli müşterisi olan restoranlar için çok işe yarar ben sonuçta bi çiğ köfteciyim=)

Müşteri memnuniyeti konusunda daha öncede değişik fikirlerimiz olmuştu. Online sipariş, twitter üzerinden yada face üzerinden sipariş alabilmek gibi. Bunun yanında tabletle müşterilere verilebilcek menüler zaten gündeme alınmıştı.

Benim aklıma bir android uygulaması geldi. Her restoran kendi için bir uygulama yazdıramaz elbet ama broşürlerinde yada magnetlerinde sambadroid gibi bir programı indirerek gerekli alana restoran telefon numarasını 10 haneli olarak yazıp sipariş verebileceklerini anlatabilir.

Yani şöyleki SambaDroid diye bir uygulamamız olsun farzı misal. Müşterimiz bunu mağazadan indirecek. Program ayarlarında restoran yada işyeri numarası gibi bir bölüm olcak. Oraya restoran sipariş numarası olcak. Bu aslında benzersiz id olcak ama akılda kalması bakımından telefon numarası olması daha mantıklı bence. Daha sonra kişisel bilgilere adresini ve adını soyadını gircek. Telefon numarası telefondan otomatik olarak çekilecek yapılabiliyorsa, yapılamıyorsa onuda kendi ayarlar kısmından girecek müşteri. Daha sonra id ye bağlı olarak menüler indirilcek vs. siparişi tamamla dediğinde otomatik olarak yazıcıdan çıkacak. yada ilk sefer için bi düzenleme bildirimi gelir kendimize göre düzenleriz adresi ve diğer bilgileri.

Yazım biraz anlaması zor olabilir kesik kesik yazıyorum müşterilerden dolayı kusura bakmayın. Selametle.

ardakose:
Dediğim gibi çiğ köfteci olduğumdan dolayı restoran içi iyileştirmede değil ama sipariş memnuniyeti için öneriler geliyor hep aklıma.

Müşterilerin online sıradaki siparişleri takip edebileceği bir ortam yapılabilirmi acaba?

Mesala restoranwebadresi.com/siparistakibi.html  adresine müşteri girdiğinde bizim paket servis departmanındaki bilgilerin bir kısmını görerek kendi siparişinin sırasını ve süresini görebilir diye düşünüyorum. Mesela paket serviste açık adisyonların müşteri adlarının ve soyadlarının sadece baş harflerini görebilir. Adreslerindede sadece ilk 2 kelimeyi görür ve kendi siparişinden önce kaç sipariş oldugunu onlar verileli kaç dk olmuş kendi sipariişi kaç dk olmş görebilir. Selametle.

Hilmi Hami:
Merhaba,
Yazıldımı bilmiyorum fakat bu kart kullandıkça puan biriktiren ve bu puanla ürün alınan bir kart olabilir. sürekli müşterilere verilebilir. her müşterinin kazanacağı puan oranı farklı ayarlanabilir vs.
 :)

İyi çalışmalar
Hilmi

emre:
Selam Hilmi. Aslında bunu yapması çok basit. Örnekteki kurulumu tamamladıktan sonra "Puan Yükle" fonksiyonunun yanında "ödeme alındığında" alınan ödeme tutarının belli bir oranını puan hesabına TL olarak aktarmak şeklinde yapılabilir. Hatta bu sadece Nakit ödeme için de yapılabilir. Örneğin Nakit ödemede %5 puan gibi bir ayarlama yaparsak 100 TL ödemede müşteri 5 TL kazanır. Vakit bulduğum zaman bununla ilgili bir örnek de hazırlarım.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version