SambaPOS Forum
Türkçe Bölümler => İstekler => Topic started by: michelin on January 30, 2013, 05:48:38 am
-
merhabalar.
paket serviste belirli bir tutarın altında sipariş göndermek istemiyorum .
bunun için ne yapmam gerekiyor? yardımcı olursanız sevinirim .
teşekkürler.
-
sipariş alıp almamak sizin elinizde sadece posu kullanan kişiye uyarı gösterebilirsiniz. öncelikle bir eylejm ekleyin adını minimum tutar yapın. eylem tipi olarak mesaj göster yada popup göster seçebilirsiniz. alt bölümlerde göstermek istediğiniz mesajı yazın ve kaydedin. minimum sipariş tutarı 5 tl gibi bi hatırlatma metni yazabilirsiniz. birde kural ekleyin kural adını minimum tutar yapabilirsiniz. olay adı olarak adisyon tutarı değişti seçin belge toplamı < 5 yapın. daha sonra eylem olarak önceki eklediğiniz eylemi seçin tahminimce olması gerekir. kendim yapıp denemedim. selametle.
-
Bravo Arda :)
-
Teşekkürler abi=)
-
biliyorum siparişi almamak çözüm; geri çeviriyoruz da "ricaları kıramamak" olayı had safhada .bunu engellemek için bir önlem olmasını istedim.
sadece pop up olayı es geçilebilecek bir durum adisyon açmaması/kaydetmemesi ve yazdırmamasını da düşünebiliriz ...
yani kullanıcıyı caydırıcı bir etken olması lazım .
ya da ...
sizin de bahsettiğiniz gibi tanımlanan kural yada eylem 5 tl altındaki adisyonları gün sonu raporlarında gösterebilirmiyiz. (mesajı yazarken aklıma geldi...)
-
müşteriyi caydırmak için sambaposun yapabileceği birşey yok malesef o sizin çalışanınızın ikna kabiliyetine kalmış bir olay.
müşterilerinize program kullanıyoruz ve program 10 tl aşağısına sipariş almamıza izin vermiyor diyebilirler yada ısrar etmeyiniz kesinlikle almamamız yönünde talimat var gibi.
-
:) teşkkür ederim arda bey .
bu dediklerinizi zaten yapıyorum :)
anlaşılan sorunun kesin bir çözümü yok insan faktörü yine ortaya çıkıyor.
-
"insan faktörünü ortadan kaldırmak" konusunda bir öneriniz var ise eğer bunu lütfen bizimle de paylaşın. Mevcut versiyonda belki uygulayamayabiliriz ama ileri ki versiyonlarda bu durum bizimde çok hoşumuza gider.
Sadece bu konuya özel söylemiyorum her konuda insan faktörünü ortadan kaldıracak fikirlere açığız.
Not:
Garson Robotlar yapalım demeyin o benim 2015 projem zaten :)
-
:) keşke kaldırabilsek.
bizler de işleme olarak insan faktörünün nelere etki edebildiğini bildiğimiz için bunun üzerinde duruyoruz.
diğer işletmemizde(catering) en aza indirmemize rağmen ufak tefek hatalar olabiliyor, önemsenmeyecek düzeyde, ama burada(büfe) öyle bir durum yok . müşteri ile bire bir iletişimde olduğumuz için en ufak hata memnuniyetsizlik olarak dönüyor.
personel fazla muhattap olursa 2 tl lik siparişe bile paket çıkıyor.tavizlerin ardı arkası kesilmiyor. müşteri bunu abartıyor. tek notaya 3-4 kere düşük tutarlarda servis yapılıyor. bunları önlemek için bir çözüm arıyorum ama bulamadım.
bu konuda deneyimli arkadaşların yardımına da ihtiyacım yok değil ;) bunu da bi topic altında işletmelerde yaşanan sıkıntılar ve memnuniyetsizlik yaratmadan çözümlerini ortak olarak irdelemek lazım .
kolay gelsin ...
-
michelin bu konda çok haklısın,
tüm kullanıcılarımız bu şekilde müşteriyirahatsız etmeden bu tip sıkıntıları nasıl aşabildikelerini yazarlarsa ortak fikir paylaşımı açısından çok faydalı olur.
-
ben düşük miktarlarda sipariş olursa müşteriye belirtiyorum bu tutardaki siparişi çıkarmam mümkün değil ancak 10 tl lik sipariş verirseniz çıkarabilirim ancak aceleniz yoksa bulunduğunuz bölgeye sipariş çıkarsa onla birlikte gönderebilirim diyorum. kabul ederse siparişi alıp bekletiyorum etmezse iptal ediliyor. genelde süre soruyorlar bu konuda garanti veremeyeceğimi sölüyorum belki hiç çıkmaz belki 5 dk sonra çıkar diyorum. ama 1 saate en geç çıkmasa bile gönderirim diyorum bu şekilde bu sorunu aşmaya çalısıyorum.
-
arda bey,
çözüm hoşuma gitti, ama burada müşteri 9 dakikada 4 tane yarım ekmek tostun pişmesini bekleyemiyorlar ki ...
çok müşteri ile bu şekilde telefonda münakaşa etmişimdir.
hele bulunduğum caddenin civarındaki esnaf . "karşınızdayım neden gelmiyor siparişim" diyor. sıra ile gönderiyorum rut'a göre gönderiyorum diyorum ama yok , nafile . telefonu kapatır kapatmaz siparişin elinde olması lazım.
uygulayalım bakalım bir çözüm olacak mı.
-
Aslında bunun en güzel yolu alakartdaki kuver/garsoniye olayını paket servise uygulamak. Yabancı kullanıcılarda bazen şunu görüyorum. Mesela sipariş başı $2 servis ücreti var. $10 üzerinde siparişler için ya da sürekli müşteriler için servis ücreti alınmıyor. "Gel al servis" yaparlarsa yani karşı dükkandaki adam gelip siparişini kendi alırsa yine ücret alınmıyor. Tabii bizde böyle bir alışkanlık yok ama klasik "bilgisayara geçtik böyle oldu" bahanesi ile düşük sipariş verenlere uygulanabilir belki :)