Author Topic: iade, ikram ve iskonto nedenleri  (Read 8441 times)

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
iade, ikram ve iskonto nedenleri
« on: December 15, 2012, 02:18:50 pm »
Merhaba;
iade ve ikram nedenleri V2 de bulunmaktaydı. V3 incelemelerimde artık yerlerinde göremedim ama mutlaka bir yerde olduğunu düşünüyorum. V2 iskonto nedenlerini bulamamıştım. Ödeme alma ekranındaki hızlıca yapılan iskontolar için neden sorma sistemi bazı müşterilerimiz için önem kazanmakta. özellikle çok şubeli işletmelerin kasalardaki kontrolü daha uygun bir hale getirmek için her yapılan iskonto için neden belirtilmekte. ayrıca tüm neden sorularının tanımlı şekilde sorulması yanından el ile de açıklama şeklinde yazılması ve bunları gün sonu raporlarında çıkması işletmeler için önemli bu kontrol sistemi olacağını düşünmekteyim.
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #1 on: December 15, 2012, 03:54:17 pm »
Bu aralar o kısımda çok değişiklik oldu. Son hali şöyle. Otomasyon Komutları kısmından İkram ya da İade komutunu açıp "Değerler" bölümüne her satıra bir neden gelecek şekilde nedenleri yazabilirsin.

V3 ile iade mantığı biraz değişiyor aslında. Şimdilk V3'ü otomatik olarak direk V2'nin bire bir kullanım özelliklerini içerecek şekilde ayarlıyoruz o nedenle İade V2 İadesi gibi çalışıyor. Aslında V3 ile bir ürünün yeni bir adisyondan iadesini alabilmek mümkün olabileceği için iade lafı ileriki sürümlerde değişebilir. Şimdiden aklıma gelmişken söyleyim.

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #2 on: December 15, 2012, 04:03:39 pm »
Merhaba;

Ödeme ekranında yapılan iskontoların neden sorularak kontrol altına alınması konusunda yorumu olan var mı?
« Last Edit: January 03, 2013, 03:04:02 pm by ozerbabaoglu »
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #3 on: January 05, 2013, 05:14:00 am »
Ben biraz değişik fikir çıkar mı diye bekledim ama yorum yok herhalde.

Benim düşünceme göre iskontoda durum ikram iade olayından biraz farklı. Bu tür bir kontrol için İskonto türlerini sabit iskonto oranlarına bağlayacak hesaplama şablonları oluşturulabilir. "VIP Müşteri İskontosu %10", "Öğrenci İskontosu %5", gibi... İskontolarla ilgili otomasyon / promosyon işlemlerini bu yöntemle yapacağımız için bunun üzerine bir de neden takibi koymaya gerek kalmayacak ama yine ikram da olduğu gibi otomasyon komutları kullanacağımız için aynı mantıkla sabit iskonto oranları için neden de takip edilebilir.

Hem iskonto oranını serbest bırakıp hem de neden takibi yapmak SambaPOS özellikleri düşünüldüğünde mantıken "şart" gibi görünse de ben sabit iskonto oranı tanımlama yönteminin yeterli olmayacağı bir durum düşünemedim.

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #4 on: January 07, 2013, 04:30:33 am »
Merhaba;

Firmalarda iskonto ödeme ekranlarında ödeme alınacağı esnada uygulanmakta ve buda bir orana bağlı olmayarak uygulanmakta. örnek olarak kasada bozuk olmaya bilir, yada hesabı düzleye bilir ve bunu bir orana bağlayamayız bu tamamen kasa personelinin yetkisinde ama işletme sahipleri bu yetkiye bağlı iskontoların nedenin sorulmasının kasa personellerinin daha dikkatli iskonto yapmasını sağlayacağını düşünüyor. bende bu nedenle mantıklı olduğunu düşündüm. yani iskontoyu bir sabite bağlamamız mümkün değil. serbest olmalı ama sadece istendiğinde neden sorabilmeli yani ikram özelliğinde kullandığımız yöntemin benzeri

Saygılarımla
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #5 on: January 07, 2013, 06:42:23 am »
Özer Selamlar;

V3 ile sınırsız sayıda, sabit ya da değişken, farklı türde ve isimde (çalışma şekli, kuralları ve izinleri farklı olabilir) iskonto türü tanımlayabiliyoruz. Burada bir yanlış anlaşılma olmasın bahsettiğim şey yapılabilecek iskonto oranlarını kontrol altında tutmakla ilgiliydi.

Genel anlamda konuyu "iskonto nedeni" gibi değil de "farklı iskonto türleri" gibi düşünebiliriz.

Peki ikramlarda yaptığımız gibi basitçe neden seçtirmek varken neden farklı iskonto türleri tanımlıyoruz? Çünkü bu yaklaşım bize bir neden belirleme dışında farklı iskonto türlerinin farklı limitlerle ya da kurallarla çalışabilmesini tanımlayabilme şansı veriyor. Mesela "patron iskontosu yapıldığında patrona SMS at" diyebiliriz. Ya da farklı kullanıcı türlerine farklı iskonto yetkileri tanımlayabiliriz.

Ayrıca bunlar farklı hesaplar altında tutulabileceği için de ayrı bir rapora gerek kalmadan hangi tür iskontodan ne kadar yapıldığı kolayca takip edilebilir. Tabii iskontonun hangi hesaba yazılacağını seçtirebiliyor olmak müthiş bir özellik daha kazanmamıza neden oluyor. Mesela patron iskontolarını patronun hesabına atabiliriz. Böylece patron yaptırdığı iskontoları kendi cebinden öder.

Peki bir kere patron iskontosu tanımladıktan sonra bir de bu patron iskontosunun neden yapıldığına dair ayrıca bir kere daha seçim yapmak gerekir mi? Bana gereksiz gibi geliyor ama kesin birşey söylemek de istemiyorum. Belki farklı örnekler üzerinden düşünürsek daha iyi bir sonuç alabiliriz.

Mesela iskonto nedeni olarak neler tanımlanıyor onları bir örnek olarak yazabilir misiniz?

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: iade, ikram ve iskonto nedenleri
« Reply #6 on: January 07, 2013, 01:22:29 pm »
Emre Merhaba;

Öncelikle Detaylı Açıklama için teşekkürler.

Aşağıda Bazı müşterilerimin tanımladıkları iskonto nedenleri aklıma geldiği kadar yazmaya çalıştım.

Bu nedenleri farklı hesaplarda takip etmek güzel bir özellik olacak. ama birde genel yapılan iskontoları raporlarda görünmesi güzel olacak eski programlarımızdan kalan bir alışkanlık ama faydalı ve basit olduğunu düşünüyorum.


İskonto nedenleri

- Devamlı Müşteri
- Müdür İskonto
- Patron İskonto
- Grup Masa
- Hesap Düzeleme
- Bozuk Para Yok
- Personel İskonto
- Hesap Kaçtı (%100 iskonto Yapılıyor )
- Fazla Giriş
- Özel İsimler (Ahmet - Mehmet gibi )
- ( Elle yazılan iskonto nedeni )
vb....


Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr