Author Topic: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları  (Read 19316 times)

FeLLoW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« on: April 01, 2012, 08:51:07 pm »
Merhaba.

Direkt olarak sorunları kısa kısa yazacağım.

1) El terminali uygulamasında (aynı pc içinde herhangi bir terminalden bağlanmıyorum) sipariş alıyorum fakat ana ekrana hemen düşmüyor, yada ana ekrandan sipariş alınca aynı şekilde terminala direk düşmüyor masa . Atıyorum herhangi bir masaya girip çıkınca sipariş alınan masanın rengi değişiyor. Videolarda mesela ipad den sipariş alınınca anında ana ekrandada görünüyordu. 2.93 sürümü yüklü sorun ne olabilir.

2) Stok takibinde denedim ama olmadı şöyle birşey mümkünmü. Mesela stoklarıma 70 adet kola ekledim. Ve 5 tane kaldı. Satış yaparken bir şekilde uyarı verip 5 adet kola kaldı sipariş verin diye bir ibare nasıl gösterebilirim ? Tetikleyicilerden kurallardan baktım denedim ama yapamadım.

3) Programı cafede kullandığım için 45 dakika servis sürelerimiz var. Yine tetikleyicilerden kurallardan denedim ama sanırım başka biryerden olacak olsa gerek yapamadım. Şöyle birşey mümkünmü. Atıyorum masa 1 e sipariş aldım ve son siparişten 45 dakika geçince popup olarak yada başka şekilde program uyarı verebilirmi ? Masa 1 45 dakika oldu sipariş alın gibi..

Teşekkürler. ..

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #1 on: April 02, 2012, 04:00:45 am »
Selamlar;

1. http://forum2.sambapos.org/index.php/topic,169.msg709.html#msg709 adresinde masaları güncellemekle ilgili bilgi alabilirsiniz.

2. Bu stok uyarı sistemi ile ilgili çok istek geliyor ancak burada akıllıca hareket etmek gerek. Birinci dikkat edilmesi nokta her adisyon işleminden sonra tüm stok seviyelerini kontrol etmek networkte gereksiz bir trafiğin oluşmasına neden olur. İkincisi bunu satış işleminden sonra yaparsak uyarı satışı yapan kullanıcıya görünür ve garsonların bu uyarıyı alması pek bir işe yaramaz. Üçüncüsü Stok seviyenin altına düştükten sonra sürekli bu mesajın gösterilmesi verimliliği etkileyebilir.

Bunu öyle bir şekilde yapmak lazım ki hem satıştan bağımsız olarak belli zaman aralıklarına çalışsın, hem belli bir terminalde çalışsın hem de bitme ihtimali olmayan stokları tekrar tekrar kontrol ederek verimsizliğe neden olmasın. Bunu bir düşünelim...

3. Bir sipariş alındıktan sonra tetikleyici kuran ve ödeme alındıktan veya yeniden sipariş alındıktan sonra tetikleyiciyi kapatan bir sistem kurulabilir. Bu daha basitçe çözebileceğimiz bir konu ama yine düşünülmesi gereken noktalar var. Örneğin tetikleyici hangi terminale kurulacak ve mesaj hangi kullanıcıya gösterilecek gibi... İlk siparişi alan garsona mı gösterelim yoksa kasada mı gösterelim. Bunu da bir düşünmek gerek.

Bu özelliklere ihtiyaç duyan kullanıcılarımız kullanım şekli ile ilgili fikirlerini paylaşırlarsa memnun oluruz.

FeLLoW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #2 on: April 02, 2012, 04:11:03 am »
Yanıtlarınız için teşekkürler..

45 dakika servis uyarısı sadece kasada çıksa yada benim gibi 2 terminal kullanan bir işletme düşünsek aynı şekilde terminallerede uygulansa sorun olurmu  ?

Stok takibide gerçekten kesinlikle olmalı özellikle içecek ürünlerinde bu ciddi bir fayda sağlayacaktır.


ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #3 on: April 02, 2012, 09:05:12 am »
emre bey 3. versiyonda masalar için menü olcağını söylemiştiniz. sanırım masalara kartondan menüler yerine tabletler vericez ordan seçicekler. eğer böyle bir uygulama olcaksa menüdeki ürünleri tek tek var yok diye ayarlamak yerine bahsettiğiniz gibi stok kontrolü olması gerekir diye düşünüyorum.. kola kalmadıysa manuel olarak müşteriye verilen menüden çıkarmak yerine otomatik olarak stok kontrolüyle silik seçilemez duruma getirmek daha kullanışlı olur. zira müşteri menüden seçtikten sonra kola yok demekten iyidir. birde reçete oluşturulan ürünler var. reçetede önemli diye bir seçenek olabilir. önemli olarak seçilen ürün bitmişse menüden otomatik olarak çıkartılabilir. kendi iş yerimden örnek veriyim mesela ben çiğ köfte dürüm + ayran için ve dürüm bir reçete oluşturdum. ayran önemli olarak işaretlenir çiğ köfte önemli olarak işaretlenir ama nar ekşisi işaretlenmez. ayran bitmişse eğer dürüm + ayran menüden çıkartılır. ama sade dürüm menüde kalır. çiğ köfte bitmişse eğer hem dürüm hemde dürüm+ ayran menüden çıkartılır. ama nar ekşisi bittiğinde ekşisizde servis edilebileceği için yada ayran kadar stok takibi net olmadığından sambapos bitti olarak gösterse dahi usta kullanımına bağlı olarak kalabilceği için menüden çıkartılmaz garson müşteri ilişkisine bırakılır. kontol içinde mesaj server gibi bir uygulamaya ihtiyaç var sanırım.

Mehmet AKYILDIZ

  • Samba Team
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 299
    • SambaPOS
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #4 on: April 02, 2012, 02:57:26 pm »
Emre değilim ama müsadenizle ben cevap vermek istiyorum bu sorunuza,  :)

Güzel , mantıklı konulardan bahsediyoruz ama fena bir kavram kargaşası içerisindeyiz, Önce bunu bi aşalım. menüde yazan, satılan kavram bizim için Ürün'dür, Stok değil,

Stok bunların yapılması için alınan hammadde veya yarı mamül emtia'dır. Stok seviye kontolü ile Ürün seviye kontrolü farklı farklı ele alınması gereken konular.

Bunlar vakti geldiğinde mutlaka değerlendirilecek noktalar, elinizde olmayan bir ürünün satışını size yaptırıp müşteri karşısında sizi zora sokmayacağız tabiki ama, Sivri biber yarım kilo kaldı diye de Döner satışlarını stop ettirmeyeceğiz.

Stok ve Ürün seviyeleri konusunda ki çalışmalarımız şekillendikçe buradan sizinle paylaşmaya devam edeceğiz.

FeLLoW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #5 on: April 02, 2012, 04:14:16 pm »
Mehmet bey sizcen şöyle bir ricam var hazır bulmuşken. İlk mesajda bahsettiğim servis süresi olayını bi şekilde halledemezmiyim programın bu haliyle.  Birde tabletler satın aldım 2 adet. Androi işletim sistemli. Şimdi programın terminal çalışma mantığı remote desktop. aklımda şöyle birşey şekillendi böyle değildir ama bunu aştıysanızda nasıl aştınız bilmek isterim. Şimdi tabletten pc yi kontrol eden bir program yükleyeceğiz. CLoudTouch gibi ismindeydi yanlış hatırlamıyorsam bir öneriniz vardı. Peki terminalden işlem yapılırken masaüstünde ki bilgisayarın ekranı değişmezmi ?  Atıyorum bilgisayardan internet tarayıcısı açtığım zaman terminalinde ekranı otomatik değişmiyormu bunu nasıl oluyor :

bosonmez

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 50
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #6 on: April 02, 2012, 05:54:48 pm »
    Ben yardımcı olabildiğim kadar anlatmaya çalışayım.
    Server makinenizin Windows'unda  da her bir tablet için ayrı kullanıcı tanımlayın .  Mesela "tablet1" ve "tablet2" gibi. pc de kullanıcı adınızda (user)  diyelim ki "kasa" olsun. Ve rdp ile bağlanırken tabletiniz için hep aynı kullanıcıyı tanımlayın. tablet 1 için tablet 1, tablet2  için tablet2 ve  "kasa" kullanıcısıyla da server makinenizden "kasa" kullanıcı adıyla giriş yapın.

     Bir de önemli bir nokta;  Windows yüklü bir bilgisayara rdp ile birden çok bağlantı yapabilmeniz ve aynı zamanda da  bağlanılan bilgisayarı kullanabilmeniz için termserv diye bir küçük program mevcut. registry ayarlarını değiştiriyor. xp sp2, sp3 ve win 7 için de mevcut.
   bu programı bulup bir defaya mahsus çalıştırırsanız çok sayıda user la 1 bilgisayara bağlanabilir, hem de bağlandığınız bilgisayarı aynı anda  kullanabilirsiniz.

Mehmet AKYILDIZ

  • Samba Team
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 299
    • SambaPOS
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #7 on: April 03, 2012, 09:51:04 am »
basonmez benden hızlı cevap vermiş teşekkür ederim bir kerede ben toparlama isterim.

1. Konu Aynı anda bir kaç kullanıcının bir Windows da çalışabilmesi http://sambapos.org/comment/186#comment-186 adresinden uzun zamandır paylaşılıyor. Normalde Windows Xp / 7 aynı anda sadece 1 kullanıcının çalışmasına müsade eder. Bunu aşmak için yuklarıdaki bağlantıda bahsedildiği gibi minik bir program yüklemek işi sonuçlandırır.
Ancak bu durumda bile benim tavsiyem bir XP veya Win 7 bilgisayarına max. 3 kişiyi aynı anda bağlamadıktır. 3 RDP Clientdan fazlası XP veya Win7 de sorun çıkarma ihtimali oldukça yüksektir. 3 kullanıcıdan fazlasına ihtiyaç duyduğunuzda Windows 2003 veya Windows 2008 tercih etmelisiniz.

2. Kullanıcı Mevzuu: Windows üzerinden dışarıdan başlanacak her bir RDP kullanıcısı için ayrı bir user açmak çok faydalı olacaktır.
her birinin desktoplarını kullanmaları, ayrı ayrı cache bellek kullanmaları sizin için daha verimli olacaktır.
bu işin güzel yöntemi, RDP ile bağlanacak kullanılara userlarını bir kere tanımlamak ve her tablet veya el terminali bağlandığında aynı kullanıcı ile bağlanmasıdır. Kişileri,, garsonları dert etmeye gerek yok nasıl olsa SambaPOS'a girdiklerinde herkes kendine özgü şifresini kullanarak giriş yapacaktır zaten.


Bu arada bizim Drej kullanıcısı ne zamandır forumda pasif kalmış.
neredesin Drej bak RDP soruluyor sen yoksun buralarda...  :)

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #8 on: April 03, 2012, 01:23:26 pm »
evet mehmet bey bir kavram karışması var ancak bir sorum olcak ben yanlış mı kullanıyorum bilemedim siz anlatınca. Ben ürünlerin takibinide yani içecek grubunun stok takibinide yapıyorum onuda her bir ürün için reçete ve stok oluşturdum. ürünlerin stok takibi için kolay bir yolmu var acaba?

Drej

  • Newbie
  • *
  • Posts: 9
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #9 on: April 03, 2012, 01:30:42 pm »
Herkese selamlar,
Teşekkür ederim Mehmet Bey RDP denilince hatırlanmak güzel...

Baktım yine uzak masa üstü yine gündeme gelmiş, aşağıda işletim sisteminize göre seçip yükleyebileceğiniz yamalar bulunmaktadır.

Bu yamaları yüklediğiniz anda, windows işletim sisteminiz aynı anda çok sayıda uzak masa üstü bağlantısına imkan verebilecektir.


Xp için kullanabileceğiniz yama http://www.dosya.tc/server13/bwUYZN/XP-Vista-RDP.zip.html

Win7 için kullanabileceğiniz yama http://www.dosya.tc/server13/bwUYZN/Win7-RDP.rar.html

Umarım faydalı olabilmişimdir.  :)

FeLLoW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #10 on: April 04, 2012, 02:01:37 pm »
Windows 7 64 bit işletim sistemi var verdiğiniz yamayı kuramıyorum

Your operatin system is not supported.
Only for windows 7 Beta Build 7000

Yazıyor.

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #11 on: April 04, 2012, 02:15:46 pm »
www.sonbolumizle.net/pl/win7yama.rar

birde bunu deneyin isterseniz. sağ tık yapıp yönetici olarak çalıştır demeniz gerekiyor.

FeLLoW

  • Newbie
  • *
  • Posts: 25
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #12 on: April 04, 2012, 02:25:51 pm »
Teşekkürler patch yap dedim yaptı umarım çalışacaktır. Birde mesaj attım kontrol edermisiniz..

burcpen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
Re: El Terminali , Stok ve Servis Süresi Sorunları
« Reply #13 on: September 24, 2012, 04:19:49 am »
Herkese selamlar,
Teşekkür ederim Mehmet Bey RDP denilince hatırlanmak güzel...

Baktım yine uzak masa üstü yine gündeme gelmiş, aşağıda işletim sisteminize göre seçip yükleyebileceğiniz yamalar bulunmaktadır.

Bu yamaları yüklediğiniz anda, windows işletim sisteminiz aynı anda çok sayıda uzak masa üstü bağlantısına imkan verebilecektir.


Xp için kullanabileceğiniz yama http://www.dosya.tc/server13/bwUYZN/XP-Vista-RDP.zip.html

Win7 için kullanabileceğiniz yama http://www.dosya.tc/server13/bwUYZN/Win7-RDP.rar.html

Umarım faydalı olabilmişimdir.  :)

selamlar
verdiginiz linklerde dosya bulunamiyor. Tekrar upload edebilirmisiniz acaba?
Tesekkurler.

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221