Author Topic: Müşteri sadakat uygulamaları  (Read 29796 times)

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Müşteri sadakat uygulamaları
« on: December 02, 2012, 09:39:20 am »
Selamlar arkadaşlar. Müşteri sadakat uygulamaları ile ilgili bazı şeyler geliştireceğim.

Bunun için çok farklı çözümler var. Hem Türkiye'de hem de yurtdışında uygulanan onlarca çeşit uygulama inceledim. Kimisini çok beğendim kimisi de çok mantıksız geldi. Ancak bu noktada sadece kendi fikirlerime göre değerlendirme yapmak istemedim.

Genel anlamda

1. Müşteri memnuniyetini sağlamak.
2. Müşterinin tekrar gelmesini sağlamak.
3. Hizmet kalitemizi arttırmak.

Konularında SambaPOS tarafında neler yapılabilir? Teknik anlamda değil de uygulamanın işleyiş şekli açısından konuşalım istiyorum. "Şöyle birşey olsa süper olurdu" dediğiniz birşeyler var mı? Eğer paylaşırsanız ben de tasarladığım yapı ile ne tür çözümler getirebiliyoruz onların değerlendirmesini yapabileceğim.

Herkesten fikir bekiyorum. Haydi SambaPOS ekibi. Şöyle değişik birşeyler yapalım.

marikoglu

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 406
  • Bodrum Bodrummm
    • Birinci Sınıf Et ve Balık Restaurant
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #1 on: December 02, 2012, 02:02:48 pm »
emre bey bu konuda ardakoseden cok sey beklıyoruz sanırım . bende bıraz kafa yorayım cunkı bızım konseptımız dısında ama belkı bızım ıcınde uretılebılır bır sıstem olabılır yazıyorum ve cevremdekı calısma arkadaslarımla tartısacagım konuyu sonucları yazacagım
Dünya Gecirdiğin Fırtınaların Büyüklüğü İle Değil ,Gemiyi Limana Getirip Getirmediğinle İLĞİLENİR . . . ! ! !

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #2 on: December 02, 2012, 05:38:57 pm »
Marikoglu evet sizin restoran biraz konsept dışı gibi olabilir ama biraz üzerinde düşünürsek konu tam olarak "müdavim müşteri kitlesi" oluşturmak ve bu kitlenin memnuniyet düzeyini en üst seviyede tutmak ile ilgili. Bu anlamda her mekan için deneyebileceğimiz farklı şeyler olabileceğini düşünüyorum. Her işletmecinin işletmecilik açısından müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için değişik şeyler denediklerini görüyoruz. Buna bizim katkımız nasıl olabilir? Teknolojiyi ne şekilde kullanabiliriz, işletmecinin daha iyi karar vermesini nasıl sağlayabiliriz, üzerinde durduğum noktalar bunlar. Yani Kart uygulamaları olsun, çeşitli promosyon yöntemleri olsun yapılabilecek birçok şey var. Bunları zaten aşama aşama hayata geçireceğiz ancak acaba farklı uygulamalar düşünebilir miyiz? Eğer bu konuda biraz konuşursak ben de planladığım yapının uygun olup olmadığı konusunda bir fikir sahibi olabileceğim.

Arda'dan iyi geri bildirimler alacağımızdan hiç şüphem yok. Zaten Arda bu konuda önceden de güzel fikirler paylaşmıştı. Hepsi listelerimde kayıtlı duruyor.

Aslında bu destek talebime SambaPOS topluluğundan ne cevap gelecek içten içe bunu da merak ediyorum. Önümde up uzun bir yapılacak işler listesi var. Yaptığım işlerin öncelikli olarak forumlarda aktif olan ve projeyi daha iyi noktaya getirmem için destek olan dostlarımızın ihtiyaçlarını karşılamasını istiyorum. V3 betasına çok yaklaştık ve ben planladığım altyapı özelliklerini neredeyse tamamladım diyebilirim. Bundan sonrasını forumumuzdaki gidişata göre planlayacağım. Şimdiden bunun da haberini vermiş olayım.

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #3 on: December 03, 2012, 10:38:10 am »
Herkese Merhabalar.
Müşteri sadakat sistemi restoran bar ve bu tip işletmeler ciddi bir ihtiyaç olmaya başladı.
Hizmet vermiş olduğum firmaların bir çoğu kesinti yapan kart sistemlerinden ve yaptıkları kampanyalara istenen ilginin gösterilmemesinden şikayetçi. Eğer bir kart sistemi Sambapos içerisine entegre edebilirsek, yerel restoranlar için zincir mekanlara karşı koyacakları bir yol daha açmış olacağız. Ben kafamdakileri sıra ile burada anlatmaya çalışacağım, ancak en önem verdiğim konu Aynı restorandan devamlı yemek yiyen firma personelleri taşımakta.
Firmalar vergi avantajı taşıdığından dolayı personellerine sodexo winwin gibi kart yada ticket vermekteler. restoranlar kendilerinde kullanılan bu ticketların ödemeleri çok sonra almakta ve %15 e varan komisyonlar ödemekteler. yerel mekanları bu durumdan kurtarmak için ön ödemeli bir kart sisteminin sambaposa entegre edilmesi çok faydalı olacaktır.
Bu konu ile ilgili 5 farklı restoran ile görüşme yaptım. firma yetkilileri bu konudan çok sıkıntı çektiklerini hatta müşterisi olan firmalara kartı kullanıma geçilirse %15 e varan indirimler yapacaklarını söylediler. yani ticket firmalarına ödeyecekleri komisyonları ön ödemeli sisteme dahil olan müşterilerine verebileceklerini söylediler.

Ben kart sistemini 3 farklı aşamada kullanmak istemekteyim. bu anlatmış olduğum sistemi açık hesaplar ile yapmaya çalıştım kısmende başardım ancak direk entegre bir bölüm yapabilirsek çok güzel olacaktır.

diğer aşamalarını daha sonra tekrar yazmaya çalışacağım

Saygılarımla
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #4 on: December 03, 2012, 11:37:26 am »
Özer merhaba. Söz uçar yazı kalır demişler :) Bunları konuşmuştuk hatırlıyorum ancak tekrar üzerinden geçip detayları netleştirebilirsek çok güzel olacak.

Öncelikle promosyonlara ilgi gösterilmemesi konusu çok çok önemli. Aslında promosyon faydalı ancak bilinçsizce kullanmamak gerek. Giderek daha çok sayıda anlamsız promosyon kampanyalarına rastlamaya başladım. Burada başarılı bir sonuç alabilmek için süreci olabildiğince özelleştirmek, kişiye özel bir deneyim tasarlamak gerek. Özer özellikle senin ilk fırsat bulduğun zaman şöyle rahat bir kafayla "gamification" konusunu bir incelemeni istiyorum. İlk etapta alakasız bir konu gibi görünebilir ama buradan farklı birşeyler yakalayabilir miyiz bir fikrini almak istiyorum.

Ön ödemeli kart konusunda müşteri hesaplarını önden alacaklandırıp sonradan yeme içme yapıldıkça hesaptan düşmek dışında dikkat etmemiz gereken noktalar neler? Yazının devamını bekliyorum...

Selamlar.

marikoglu

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 406
  • Bodrum Bodrummm
    • Birinci Sınıf Et ve Balık Restaurant
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #5 on: December 03, 2012, 03:34:17 pm »
bu arada bu konuyu ılgılı takıp edıyorum ne kadar cok fıkır okadar az hata ve daha ıyı bır alt yapı ve verırmlılık demektır . bende benlkı dusunemedıgım bızlere hıtap eden bır bolum kafamda cagrıstırır dıye ılgı ıle takıp edıyorum . acaba emre bey konuyu bır toplu mesajla yada facebook sayfamızdan tum abonelere ulastırma sansımız varmıdır bır cogumuz bılıyorsunuz ısımız kısmen bııtınce ısımız dusmeyınceye kadar buralara ugramayı akıl edemıyoruz ( kıbarca ısler cok dıyorum ) saka bır yana ama malesef zaman zaman bazı seyler ıcın hatırlatma gerekıyor . sımdılık olay gelsın
Dünya Gecirdiğin Fırtınaların Büyüklüğü İle Değil ,Gemiyi Limana Getirip Getirmediğinle İLĞİLENİR . . . ! ! !

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #6 on: December 04, 2012, 09:10:10 am »
Tekrar Merhaba;

Ön ödemeli Kart konusunda dikkat etmemiz gereken başka bir durum yok. Yalnız bunu biraz özelleştirmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Müşteri tanımlarken müşteri kart kullanıyor gibi bir işaret koyarak kart numarasını oraya yazmak yada yazdırtmak gibi ve müşteri seç kısmında kart numarasıyla müşteri seçildiğinde otomatik olarak hesabı açık hesaba atmak. belki bu konu için ufak bir raporlamada gerekebilir.Çok fazla detayı olmayan bir konu ancak gerek kart tasarımları gerek farklı bir satış anlayışı ile restoranlara değişik bir hava katacağımızı düşünüyorum. Ön ödemeli kart sisteminde benim düşüncelerim bu kadar.

Ayrıca "gamification" konusunu da araştırmaya başladım. konu ile ilgili tam bilgilendiğim de ve kafamda konular oluştuğundan buran yazmaya devam edeceğim.

Saygılarımla
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #7 on: December 05, 2012, 04:15:17 am »
Tamam bir döküman hazırlıyorum şimdi onun üzerinden konuşuruz.

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #8 on: December 05, 2012, 05:54:19 am »
V3 ile nasıl bir çalışma şekli tasarlanabileceğini linkteki dökümanda detaylıca anlatmaya çalıştım. Sadece kart uygulamaları için değil yeni bir çok SambaPOS özelliğini örneklemek açısından da güzel bir döküman oldu.

http://www.sambapos.org/docs/doku.php/tr/v3/sambakart_uygulamasi

Eğer örnekteki uygulamayı deneyip fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

ozerbabaoglu

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
  • Bilda Bilişim SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
    • Bilda Bilişim
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #9 on: December 05, 2012, 07:27:21 am »
Vay vay vay

Emre bey ellerinize sağlık. Süper olmuş.

şimdilik kısa bir göz attım ama çok güzel olmuş hayallerimin ötesinde. V3 edinip hemen denemelere başlıyorum.

bu özellik ile geliştireceğimiz çalışma prensipleri çok ses getirecek.

Saygılarımla
Bilda Bilişim
SambaPos Eğitim ve Destek Noktası
222 231 09 01 - 536 598 67 00
iletisim@bilda.com.tr

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #10 on: December 05, 2012, 02:04:55 pm »
Özer burada güzel olan şey bu örnek değil. Asıl güzel olan şey SambaPOS'da aslında ön ödemeli kart takibi diye bir özellik olmaması. Yapmaya çalıştığımız şey bir ticari faaliyeti tanımlayabileceğimiz bir altyapı geliştirmek. Eğer başka arkadaşlarımız da farklı fikirler paylaşırlarsa bu fikir parçalarını bir araya getirerek enteresan uygulamalar geliştirmemiz mümkün.

Henüz programın betasını çıkarmadığım için istediğim gibi altyapı değişiklikleri yapabiliyorum ancak beta çıktıktan sonra bu kadar rahat olamayacağız çünkü yapacağımız değişikliklerin programı kullanan kişilerin sistemini bozmaması gerekecek.

Bu nedenle beta çıkmadan önce olabildiğince çok kişinin fikirlerini paylaşması iyi olur. Sistemi farklı açılardan da değerlendirmiş oluruz.

Hala bilmeyen varsa günlük V3 sürümlerine http://212.175.16.100:8081/ adresinden ulaşıyorsunuz. Login as Guest diyerek giriş yapıyorsunuz ve tablodaki Artifacts sütununun yanındaki küçük oka tıklayıp en son üretilen sürümü indiriyorsunuz. Burada hemen her gün yeni bir sürüm otomatik olarak derlenmektedir.

ÇOK ÖNEMLİ
Alpha sürümleri geriye uyumlu değildir. Yani veritabanında bir değişiklik varsa silip veritabanını baştan oluşturur. Bu nedenle beta sürümü çıkana kadar aktif restoran ortamında kullanılmaması gerekmektedir.



Hadi SambaPOS camiası. Biraz hareket, projeye biraz katkı lütfen. İstatistiklerden görüyorum foruma hergün 200-300 kişi giriyor. Eğer bu hareketsizlik devam ederse gereksiz işlerle uğraştığımı düşünmeye başlayacağım. Ne istiyorsanız söyleyin de yapalım :) Daha ne deyim.


ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #11 on: December 07, 2012, 02:05:21 pm »
Selamlar SambaPos ailesi. Öncelikle özür dilerim, dükkana bir akvaryum koyma planım vardı onu gerçekleştirirken forumu biraz ihmal ettim. Ama her çıkan sürümü indirip yenilikleri denedim. Ancak utanarak şunu itiraf etmeliyimki v3 ün çalışma prensibini henüz tam anlamıyla kavrayamadım=)

Emre Bey örnekkte verdiğiniz ön ödeme sistemi muhteşem bence. Benim işyerim için pek uygun olmasada sürekli müşterisi olan restoranlar için çok işe yarar ben sonuçta bi çiğ köfteciyim=)

Müşteri memnuniyeti konusunda daha öncede değişik fikirlerimiz olmuştu. Online sipariş, twitter üzerinden yada face üzerinden sipariş alabilmek gibi. Bunun yanında tabletle müşterilere verilebilcek menüler zaten gündeme alınmıştı.

Benim aklıma bir android uygulaması geldi. Her restoran kendi için bir uygulama yazdıramaz elbet ama broşürlerinde yada magnetlerinde sambadroid gibi bir programı indirerek gerekli alana restoran telefon numarasını 10 haneli olarak yazıp sipariş verebileceklerini anlatabilir.

Yani şöyleki SambaDroid diye bir uygulamamız olsun farzı misal. Müşterimiz bunu mağazadan indirecek. Program ayarlarında restoran yada işyeri numarası gibi bir bölüm olcak. Oraya restoran sipariş numarası olcak. Bu aslında benzersiz id olcak ama akılda kalması bakımından telefon numarası olması daha mantıklı bence. Daha sonra kişisel bilgilere adresini ve adını soyadını gircek. Telefon numarası telefondan otomatik olarak çekilecek yapılabiliyorsa, yapılamıyorsa onuda kendi ayarlar kısmından girecek müşteri. Daha sonra id ye bağlı olarak menüler indirilcek vs. siparişi tamamla dediğinde otomatik olarak yazıcıdan çıkacak. yada ilk sefer için bi düzenleme bildirimi gelir kendimize göre düzenleriz adresi ve diğer bilgileri.

Yazım biraz anlaması zor olabilir kesik kesik yazıyorum müşterilerden dolayı kusura bakmayın. Selametle.
« Last Edit: December 07, 2012, 05:39:47 pm by ardakose »

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #12 on: December 07, 2012, 02:13:59 pm »
Dediğim gibi çiğ köfteci olduğumdan dolayı restoran içi iyileştirmede değil ama sipariş memnuniyeti için öneriler geliyor hep aklıma.

Müşterilerin online sıradaki siparişleri takip edebileceği bir ortam yapılabilirmi acaba?

Mesala restoranwebadresi.com/siparistakibi.html  adresine müşteri girdiğinde bizim paket servis departmanındaki bilgilerin bir kısmını görerek kendi siparişinin sırasını ve süresini görebilir diye düşünüyorum. Mesela paket serviste açık adisyonların müşteri adlarının ve soyadlarının sadece baş harflerini görebilir. Adreslerindede sadece ilk 2 kelimeyi görür ve kendi siparişinden önce kaç sipariş oldugunu onlar verileli kaç dk olmuş kendi sipariişi kaç dk olmş görebilir. Selametle.

Hilmi Hami

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 65
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #13 on: December 09, 2012, 05:25:39 pm »
Merhaba,
Yazıldımı bilmiyorum fakat bu kart kullandıkça puan biriktiren ve bu puanla ürün alınan bir kart olabilir. sürekli müşterilere verilebilir. her müşterinin kazanacağı puan oranı farklı ayarlanabilir vs.
 :)

İyi çalışmalar
Hilmi

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Müşteri sadakat uygulamaları
« Reply #14 on: December 12, 2012, 09:07:34 am »
Selam Hilmi. Aslında bunu yapması çok basit. Örnekteki kurulumu tamamladıktan sonra "Puan Yükle" fonksiyonunun yanında "ödeme alındığında" alınan ödeme tutarının belli bir oranını puan hesabına TL olarak aktarmak şeklinde yapılabilir. Hatta bu sadece Nakit ödeme için de yapılabilir. Örneğin Nakit ödemede %5 puan gibi bir ayarlama yaparsak 100 TL ödemede müşteri 5 TL kazanır. Vakit bulduğum zaman bununla ilgili bir örnek de hazırlarım.