Selamlar. Öncelikle önerileriniz için çok teşekkür ederiz.
1. Saat bazlı raporlamalarda verdiğiniz başlangıç ve bitiş saatlerinde açık durumda olan adisyonların rapora dahil edilip edilmemesi gibi bir problem var. Zaten sırf bu problem ile karşılaşmamak için SambaPOS'da gün sonu ve gün başı gibi bir uygulama var. Bu sayede raporlama aralığını kullanıcı kendi çalışma şekline göre belirlemiş oluyor. Ebette Gün içindeki belli bir zaman dilimini ilgilendiren durumlar da söz konusu. Mesela bazı kullanıcılarımız happy hour uygulaması yapıyorlar veya belli günlerde belli ürünlerin belli zaman dilimlerinde indirimli olarak satıldığı zaman dilimleri var. Biz bu zaman dilimlerinde yapılan satışları diğer satışlardan ayırmak için "Adisyon Etiketleme" sistemini kullanıyoruz. Hem bu zaman aralıklarında gerek farklı fiyat, gerekse de promosyon ürünleri uygulamaları yapmaları mümkün oluyor hem de raporlarda hem günlük hem de aylık bazda bu zaman dilimlerinde kesilen adisyonları farklı olarak gruplandırabiliyorlar. Örneğin organizasyonun adı "canlı müzik" olsun. Raporlardan "bu ay canlı müzik sürecinde ne ciro yaptık?" gibi bir sorunun cevabı alınabiliyor. Bu etiketleme işlemini elle yapabileceğiniz gibi "Eylemler" ve "Kurallar" özelliklerini kullanarak çeşitli kriterlere göre otomatik de yaptırabilirsiniz.
2. Gün içindeki tüm günlük hareketleri olduğu gibi Excel'e aktararak ihtiyaç duyduğunuz ek raporlamaları yapabilmeniz mümkün.
SambaPOS'da kullanım sırasında yapılan hatalar eski adisyonlar üzerinde oynamalar yaparak düzeltilmez. Kasaya yansıyan hataları "Kasa İşlemlerinden", envantere yansıyan hataları da "Gün sonu Belgelerinden" düzelteceksiniz ki düzeltmeler kayda geçsin. Bizce işlem hataları "düzeltilerek yokedilmesi gereken" birşey değil. Bu hataları biz işletme açısından ayrıca raporlanması gereken önemli bir veri olarak görüyoruz çünkü bunlar işletme kurgusunda çözülmesi gerekli başka problemlere işaret eder. İlerleyen sürümlerimizde hataların kayda geçmesi ve raporlanması ile ilgili daha da spesifik uygulamalar geliştireceğiz.
3. Gerçekten de ödenmez nakit gibi kredi kartı gibi bir ödeme şekli midir? Bu tamamen sizin tecrübenizle, işletme kurgunuzla ve neyi nasıl görmek istediğinizle ile ilgili bir konu. Biz SambaPOS içine "ödenmez" diye sabit bir "ödeme" butonu koymayız. Bu sizin probleminizi çözerken başka bir işletmede problem yaratabilir. Biz geliştiriciler olarak bu tür yorumlar yapmak yerine kullanıcılarımızın kendi tecrübelerine göre programda değişiklikler yapabilmelerine imkan tanımak isteriz. Bu nedenle sıradaki majör sürümümüzde ödeme tipleri "tanımlanabilir" olacak. Siz isterseniz ödenmezi yeni bir ödeme tipi olarak tanımlarsınız ya da size bir önceki sorunuzda örneklediğim şekilde ayrı bir hesap üzerinden takip edersiniz. Kimi kullanıcılarımız ödenmezi "patron ödenmezi", "personel ödenmezi" şeklinde ayrı ayrı görmek istiyor. Kimi de sizin gibi takip etmek istiyor. Biz belli bir görüşü programa sabitlemeden bu tür tercihleri kullanıcılarımıza bırakmak istiyoruz.
4. Bir önceki cevapta bu konuyu da biraz cevaplandırmışım aslında. Elbette takibin bir sonu yok. İşi banka kesinti oranlarının takibine kadar götürür müyüz? Bu noktada SambaPOS kullanıcılarının genelinin ihtiyaçlarına göre hareket edeceğiz.
5. İleriki sürümlerimizde raporlamalar ile ilgili daha farklı çözümler üzerinde çalışıyoruz. Cube raporlama ile ilgili Mehmet'in çektiği bir örnek video var.
SambaPOS 2.5 Raporlar CSV Üretimi ve Pivot Rapor Kullanımı