Türkçe Bölümler > Genel Tartışma

Müşteri sadakat uygulamaları

(1/4) > >>

emre:
Selamlar arkadaşlar. Müşteri sadakat uygulamaları ile ilgili bazı şeyler geliştireceğim.

Bunun için çok farklı çözümler var. Hem Türkiye'de hem de yurtdışında uygulanan onlarca çeşit uygulama inceledim. Kimisini çok beğendim kimisi de çok mantıksız geldi. Ancak bu noktada sadece kendi fikirlerime göre değerlendirme yapmak istemedim.

Genel anlamda

1. Müşteri memnuniyetini sağlamak.
2. Müşterinin tekrar gelmesini sağlamak.
3. Hizmet kalitemizi arttırmak.

Konularında SambaPOS tarafında neler yapılabilir? Teknik anlamda değil de uygulamanın işleyiş şekli açısından konuşalım istiyorum. "Şöyle birşey olsa süper olurdu" dediğiniz birşeyler var mı? Eğer paylaşırsanız ben de tasarladığım yapı ile ne tür çözümler getirebiliyoruz onların değerlendirmesini yapabileceğim.

Herkesten fikir bekiyorum. Haydi SambaPOS ekibi. Şöyle değişik birşeyler yapalım.

marikoglu:
emre bey bu konuda ardakoseden cok sey beklıyoruz sanırım . bende bıraz kafa yorayım cunkı bızım konseptımız dısında ama belkı bızım ıcınde uretılebılır bır sıstem olabılır yazıyorum ve cevremdekı calısma arkadaslarımla tartısacagım konuyu sonucları yazacagım

emre:
Marikoglu evet sizin restoran biraz konsept dışı gibi olabilir ama biraz üzerinde düşünürsek konu tam olarak "müdavim müşteri kitlesi" oluşturmak ve bu kitlenin memnuniyet düzeyini en üst seviyede tutmak ile ilgili. Bu anlamda her mekan için deneyebileceğimiz farklı şeyler olabileceğini düşünüyorum. Her işletmecinin işletmecilik açısından müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için değişik şeyler denediklerini görüyoruz. Buna bizim katkımız nasıl olabilir? Teknolojiyi ne şekilde kullanabiliriz, işletmecinin daha iyi karar vermesini nasıl sağlayabiliriz, üzerinde durduğum noktalar bunlar. Yani Kart uygulamaları olsun, çeşitli promosyon yöntemleri olsun yapılabilecek birçok şey var. Bunları zaten aşama aşama hayata geçireceğiz ancak acaba farklı uygulamalar düşünebilir miyiz? Eğer bu konuda biraz konuşursak ben de planladığım yapının uygun olup olmadığı konusunda bir fikir sahibi olabileceğim.

Arda'dan iyi geri bildirimler alacağımızdan hiç şüphem yok. Zaten Arda bu konuda önceden de güzel fikirler paylaşmıştı. Hepsi listelerimde kayıtlı duruyor.

Aslında bu destek talebime SambaPOS topluluğundan ne cevap gelecek içten içe bunu da merak ediyorum. Önümde up uzun bir yapılacak işler listesi var. Yaptığım işlerin öncelikli olarak forumlarda aktif olan ve projeyi daha iyi noktaya getirmem için destek olan dostlarımızın ihtiyaçlarını karşılamasını istiyorum. V3 betasına çok yaklaştık ve ben planladığım altyapı özelliklerini neredeyse tamamladım diyebilirim. Bundan sonrasını forumumuzdaki gidişata göre planlayacağım. Şimdiden bunun da haberini vermiş olayım.

ozerbabaoglu:
Herkese Merhabalar.
Müşteri sadakat sistemi restoran bar ve bu tip işletmeler ciddi bir ihtiyaç olmaya başladı.
Hizmet vermiş olduğum firmaların bir çoğu kesinti yapan kart sistemlerinden ve yaptıkları kampanyalara istenen ilginin gösterilmemesinden şikayetçi. Eğer bir kart sistemi Sambapos içerisine entegre edebilirsek, yerel restoranlar için zincir mekanlara karşı koyacakları bir yol daha açmış olacağız. Ben kafamdakileri sıra ile burada anlatmaya çalışacağım, ancak en önem verdiğim konu Aynı restorandan devamlı yemek yiyen firma personelleri taşımakta.
Firmalar vergi avantajı taşıdığından dolayı personellerine sodexo winwin gibi kart yada ticket vermekteler. restoranlar kendilerinde kullanılan bu ticketların ödemeleri çok sonra almakta ve %15 e varan komisyonlar ödemekteler. yerel mekanları bu durumdan kurtarmak için ön ödemeli bir kart sisteminin sambaposa entegre edilmesi çok faydalı olacaktır.
Bu konu ile ilgili 5 farklı restoran ile görüşme yaptım. firma yetkilileri bu konudan çok sıkıntı çektiklerini hatta müşterisi olan firmalara kartı kullanıma geçilirse %15 e varan indirimler yapacaklarını söylediler. yani ticket firmalarına ödeyecekleri komisyonları ön ödemeli sisteme dahil olan müşterilerine verebileceklerini söylediler.

Ben kart sistemini 3 farklı aşamada kullanmak istemekteyim. bu anlatmış olduğum sistemi açık hesaplar ile yapmaya çalıştım kısmende başardım ancak direk entegre bir bölüm yapabilirsek çok güzel olacaktır.

diğer aşamalarını daha sonra tekrar yazmaya çalışacağım

Saygılarımla

emre:
Özer merhaba. Söz uçar yazı kalır demişler :) Bunları konuşmuştuk hatırlıyorum ancak tekrar üzerinden geçip detayları netleştirebilirsek çok güzel olacak.

Öncelikle promosyonlara ilgi gösterilmemesi konusu çok çok önemli. Aslında promosyon faydalı ancak bilinçsizce kullanmamak gerek. Giderek daha çok sayıda anlamsız promosyon kampanyalarına rastlamaya başladım. Burada başarılı bir sonuç alabilmek için süreci olabildiğince özelleştirmek, kişiye özel bir deneyim tasarlamak gerek. Özer özellikle senin ilk fırsat bulduğun zaman şöyle rahat bir kafayla "gamification" konusunu bir incelemeni istiyorum. İlk etapta alakasız bir konu gibi görünebilir ama buradan farklı birşeyler yakalayabilir miyiz bir fikrini almak istiyorum.

Ön ödemeli kart konusunda müşteri hesaplarını önden alacaklandırıp sonradan yeme içme yapıldıkça hesaptan düşmek dışında dikkat etmemiz gereken noktalar neler? Yazının devamını bekliyorum...

Selamlar.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version