Author Topic: Caller ID  (Read 19247 times)

captain_farrell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
Caller ID
« on: September 29, 2012, 06:21:14 pm »
Arkadaslar iyi gunler.
Benim sorum, birbirine bagli iki PC yi tek telefon hatti uzerinden calistirmak istiyorum.iki pc de de arayanin numarasi gozukmesi lazim. Acaba bana tek caller id cihazi yeterli mi ? Yoksa her pc icin ayri cihaz mi lazim ?
Simdiden tesekkur ederim.

marikoglu

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 406
  • Bodrum Bodrummm
    • Birinci Sınıf Et ve Balık Restaurant
Re: Caller ID
« Reply #1 on: September 30, 2012, 09:26:29 am »
mantık yurutuyorum sadece 2 tane gereklı . bu arada senaryonuda yazarsan belkı sana baska onerılerde bulunabılır konuya hakım arkadaslar .
Dünya Gecirdiğin Fırtınaların Büyüklüğü İle Değil ,Gemiyi Limana Getirip Getirmediğinle İLĞİLENİR . . . ! ! !

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: Caller ID
« Reply #2 on: September 30, 2012, 12:03:36 pm »
http://www.sambamarket.com/urun/caller-id-cihazi_125.aspx?CatId=128

burdaki üründe 1 adet usb bağlantısı ve 4 adet telefon hattı girişi var. yani 2 giriş için 2 çıkış için. iki ayrı hattı bu caller id cihazı tek pc de çalıştırabilirsiniz. 2 ayrı pc için 2 ayrı caller id almalısınız. tek hattı paraler ayırarak bu iki cihaza ayrı ayrı göndericeksiniz.

ancak birbirine bağlı iki pc demişsini birbirine bağlı iki pc den kastınız nedir onu anlayamadım. iki pc tek ekran mı kullanıyor yoksa başka birşeymi 2 pc yi birbirine bağlayan ne?

marikoglu

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 406
  • Bodrum Bodrummm
    • Birinci Sınıf Et ve Balık Restaurant
Re: Caller ID
« Reply #3 on: September 30, 2012, 04:42:04 pm »
arda kardes benım senaryodan kastım oydu tam olarak ne yapmak ıstedıgını ve elındekılerı anlatırsa bunda daha onceden kulanan ve konunun uzmanı olan arkadaslar cok daha kolay yardımcı olabılırler dıye yazmıstım
Dünya Gecirdiğin Fırtınaların Büyüklüğü İle Değil ,Gemiyi Limana Getirip Getirmediğinle İLĞİLENİR . . . ! ! !

captain_farrell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
Re: Caller ID
« Reply #4 on: October 01, 2012, 03:12:46 am »
Ozur dilerim gercekten biraz yavan olmus :)
Network agi uzerinden birbirini goren iki PC diyecektim aslinda.Ikisi de samba pos kullaniyor yani ornegin; ana PC de masa actigimizda diger PC de de aciliyor, yani birbirine tamamen uyumlu calisiyolar.
Bu yuzden tek Caller ID cihazi yeterli olacagini dusunmustum ( tek hatli bir yer) iki PC icin de.
Simdiden cok tesekkur ederim. Umarim bu sefer daha aciklayici olmustur.
Iyi gunler.

Mehmet AKYILDIZ

  • Samba Team
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 299
    • SambaPOS
Re: Caller ID
« Reply #5 on: October 01, 2012, 04:23:21 am »
Konuya müdehale etme zamanı geldi....

captain; 2 bilgisayarda da aynı anda gelen çağrının gözükmesinin mantığını hala anlamıyorum.
desen ki; 4 telefon hattım var; biri meşgul olduğun da diğeri gelecek paket servisini hemen alabilsin o zaman anlarım; ama senin dediğin; 2 bilgisayar tek telefon hattı hiç bir mantığı yok bunun.

1 tek telefon hattın ve 2 bilgisayarın varsa bir tane Caller-ID cihazı alacaksın; bunu cihazların birine takacaksın; ve o bilgisayar senin paket servislerini kabul edecek. zaten bir tane hattın olduğu için o hat meşgulken başka bir müşteri kabul edemeyeceğin için ikinci bilgisayarında restorandaki diğer işlere bakacak.

Caller-ID cihazları USB port aracılığıyla her bir bilgisayara local olarak bağlanırlar ve sadece o bilgisayarda çalışırlar.

Cok sayıda telefon hattın varsa ve yoğun paket servisi alıyorsan o zaman her bir bilgisayarına Caller-ID takman lazım. işletmende bulunan çok sayıda telefon hattını da biri meşgulken diğerine aktarabilsin diye local telefon santrali kullanmanız gerekmektedir.

ardakose

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 221
Re: Caller ID
« Reply #6 on: October 01, 2012, 12:00:38 pm »
Evet pc ler aynı ağ üzerindeler ve aynı veritabanını paylaşıyorlar bir pc de açtığınız masa aynı database kullanıldığı için doğal olarak diğer pc dede açılmış oluyor.
Ancak caller id direk veritabanıyla alakalı bir konu değil. Cihazdan gelen veri pcye aktarılıyor numaraya kayıtlı hesap varsa o hesaptan bilgiler çekiliyor ve küçük bir pencerede gösteriliyor. Eğer bilgiler pc değilde veritabanına aktarılsaydı pencere veritabanına gönderilen veriler sonucu açılmış olsaydı bahsettiğiniz olay mümkün olabilirdi. Ama sambaposdan kaynaklı birşey değil caller id cihazları bu şekilde çalışmakta.

Ama illa iki pc dede çıksın derseniz iki caller id cihazı ve paralel hatlar çekerek yapabilirsiniz. Telefonlar sabitse eğer her iki pc yede telefon çekmeniz gerekir. İki eleman aynı anda bu telefonları açarsa sıkıntı çıkacaktır. Telsiz telefon olursa bu sorun oluşmaz ama telsiz telefonda şarj isteyeceği için telefonu almak için zaten bir pc nin yanına gidecek ve o yakın olan bilgisayarı tercih edicektir.

Metin90

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
Re: Caller ID
« Reply #7 on: October 01, 2012, 01:39:21 pm »
Şu çözümlerin bazıları kullanılıyor:

        Çözüm1: Cihazın bağlı olduğu makinede ufak bir uygulama olur. Tray simgesi halinde çalışır. Çağrı geldiğinde, istenirse balon çıkar. Çağrı detaylarını veritabanına bu uygulama yazar. Ana makine veya diğer makineler bu veritabanından okuma yapar. Veritabanı üzerinde  tetikleme ayarlanabiliyorsa, tüm makineler haberdar olur.

Çözüm2: Cihazın bağlı olduğu makinede ufak bir uygulama olur. Tray simgesi halinde çalışır. Çağrı geldiğinde, istenirse balon çıkar. Bu uygulama sunucu olur. diğer makineler ve ana makine buna bağlanır. Socket bileşenleri kullanılır. Çağrı detayları sunucuya bağlı makinelere iletilir. Her makine çağrıyı kendisi işleyip veritabanına yazar. Bu sunucu aynı zamanda meşgul olmayan makineleri tespit edip çağrıları ona gönderebilir. Yani operatörün birisi meşgul ise buna değil de diğerlerine çağrı bilgisi iletilir. Operatörün meşguliyeti, çağrı ile birlikte açılan pencerenin değiştirdiği bir durum değişkenden  anlaşılabilir.
 
Çözüm3: Ana makinede tray simgesi olan ufak ve güzel bir program çalışır. Bu ufak program, çağrı geldiğinde tüm mekinelerin içerisindeki bir log dosyasına veya makinelerdeki ayrı veritabanlarına çağrıları yazar. Çok sayıda makine olsa bile, bir kaç saniye içinde hepsine yazabilir.

Çözüm4: Cihaz kurulum dosyalarının özel sürümü hazırlanır.  Cihaz bağlantısı diğer makinelere otomatik aktarılabilir. Makineleri bildirmek için ayar gerekir.  SambaPOSun bağlı olduğu DLL,  cihaz varsa cihazdan gelen bilgiyi okur. Cihaz yoksa, diğer makinelerden gelecek çağrı bilgisini dinler ... başka makineden çağrı gelirse aynen cihaz varmış gibi pencere açılır.

Çözüm5: Bu zaten söylenmişti. Her makineye birer cihaz bağlanır telefon hatları paralel olarak hepsine bağlanır. Operatörün meşgul olup olmamasına bakılmadan tüm çağrılar tüm operatörlere gösterilir.
En iyisi, Bence Mehmet AKYILDIZ'ın belirttiği gibi, santral kullanmak ve her makineye bir adet tek hatlı cihaz bağlamak. Bu durumda her operatör kendisine aktarılan çağrıyı görecektir.  Tabi iç santralin caller id özelliği olmalı. Mesela  dışarıdan çağrı geldi, bir operatöre iletildi.  Operatörün hattına dışarıdan gelen numara bilgisi aktarılması lazım.
« Last Edit: October 01, 2012, 01:42:01 pm by Metin90 »

Mehmet AKYILDIZ

  • Samba Team
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 299
    • SambaPOS
Re: Caller ID
« Reply #8 on: October 01, 2012, 02:00:22 pm »
Arkadaşlar bu konu, anlamından uzaklaşıyor.

Bu konuya Captain'in sorusunun yanıtını verdik; tek bir tane telefon hattı olan bir işletmede gelen çağrının diğer makinalarda da gözükmesinin hiç bir faydası olmaz. aksine kafa karıştırır buna kim cevap verekceti ben mi bakayım sen mi bakacaksın, popup çıktı sipariş alındı diğer makina da da popup çıktı bunu nasıl kapatıp da normal işime döneceğim gibi...

Ha çok tane telefon hattı olur aynı anda bir çok paket muşterisi birden arıyordur o zaman anlamlı, onunda çözümü daha öncede söylediğim gibi Caller ID destekli bir telefon santrali. Bu kadar.

Ayrıca bu konu daha bir kaç gün evvel http://forum2.sambapos.org/index.php/topic,787.0.html adresinde de tartışılmıştı.

Hepinize hayırlı bol kazançlı günler diliyorum.

captain_farrell

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 53
Re: Caller ID
« Reply #9 on: October 02, 2012, 05:32:01 am »
Arkadaslar degerli yorumlariniz icin cok tesekkur ederim.
artik iki tane paralel hat cekmek zorunda kalcaz.yorumlarinizdan zaten caller id cihazinin tam olarak kullanimini bilmedigim yada eksik bildigim  sonucunu cikardim.
Herkese iyi gunler...

emre

  • SambaPOS Developer
  • Samba Team
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1564
Re: Caller ID
« Reply #10 on: October 02, 2012, 07:05:01 am »
selamlar captain_farrell

Topluluk projelerinin en güzel tarafı herkesin istedikleri özellikleri programcı ekibe doğrudan iletebilmeleri ve faydalı özelliklere sahip bir program geliştirilebilmesine katkıda bulunabilmeleridir.

Ancak "özellik isteği" zaman zaman yanlış anlaşılabilmektedir. "İki PC'de birden aynı numaranın görünmesi" bir özellik isteği değildir. Bu asıl ihityaç duyduğunuz özelliğin sonucudur. Ne istediğiniz yani bu özelliğe "neden ihtiyaç duyduğunuz" belli olmadığı için size yardımcı olmak isteyen dostlarımız ihtiyacınız konusunda tahmin yaparak yorum yapmışlar ve sonuçta farklı fikirler gelmiş.

http://www.sambapos.org/docs/doku.php/tr/ozellik_istekleri_nasil_bildirilir linkinde daha detaylı açıklama bulabilirsiniz.